"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Wednesday 22 September 2010

Galben si portocaliu

Galbenul a fost culoarea preferata anul acesta mai mult din intamplare, si totul a inceput de la niste seminte de clematis, pe plic florile galbene aratau minunat, plus ca scria mare: "Infloresc din primul an!". Nu am avut flori de Clematis Tangutica (Radar-Love), am insa plantele si probabil trebuie sa implineasca anul inainte sa aibe florile... o sa le vedem la anul, eh?  Si cate nuante de galben or fi fost totusi in gradina mea, vara asta?
Surpriza primaverii, si a verii si a toamnei pentru ca inca are flori, cea mai longeviva si portocalie inflorire, esteee.... nu-i stiu numele!!!! credeam ca e Moss Verbena, dar nu stiu de ce, am o banuiala ca ar fi ceva neam de Phlox. Cine dezleaga misterul???
Craitele, marigold - or french marigold... galben, potocaliu, maroniu, galben cu maro, galben light, si toate combinatiile posibile, incepand din luna mai si inca si acum.

Imposibil sa o ignori, isi expune galbenul cu atata viata, ca iti atrage atentia orice-ar fi. ( i-as zice si pe nume daca as sti! este frumoasa-fara-nume).
O alta frumusete galbena, floarea preferata de Gold Finch, poate doar din cauza ca si penele lor sunt galbene?
 
Si adaug inca o floare  pe lista celor fara nume, eu le zic Finch Gold, dupa numele pasarelelor care in cautare de seminte, fac acrobatii pe tulpinile subtiri.
 Crinii i-am mostenit odata cu casa, nu am stiut de ei si in prima vara au crescut inghesuiti intr-un loc umbrit. I-am mutat in toamna trecuta si vara asta au luminat gradina cu galbenul lor frumos.
Am asteptat cu nerabdare sa infloreasca si Susana-cu ochi-negri, (nu mai vazusem floarea asta pana acum) a crescut incet din seminte, dar pana acum a imbracat complet un trelis.
Cele cinci dalii au crescut foarte inalte si au format tufe bogate, doua sunt rosii, una galben inchis si alta galben deschis-pal, iar o alta este bicolora, un roz pal pana la mov inchis.
Printre alte galbene-frumoase, crizantemele sunt prezente deja de mult timp, si ma bazez pe ele in zilele mohorate de toamna.
Tzik al nostru se incadreaza si el in tema, nu-i asa?




2 comments:

  1. tzik este un foarte mare scump! sa va traiasca!

    ReplyDelete
  2. Cristina, am dat o raita pe blogul tau si i-am vazut pe cei doi pisoi, parca Misu si Maia? si tie iti plac pisicile, Tzik este rasfatatul casei

    ReplyDelete