"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Thursday 30 December 2010

Din ograda

Black squirrel, veverita neagra, apare peste tot, in apropierea caselor, in pomii de pe marginea drumurilor, in parcuri, si in locuri in care nici nu gandesti. Sunt foarte indraznete, si nu le e teama sa scotoceasca prin lucrurile de pe balcon, sau sa se certe cu cainele, pisica ori chiar cu persoana care incearca sa le goneasca.
Dupa ce a terminat toate merele si alunele, Negricioasa a gasit o aripioara de pui pe care a inceput sa o rontaie cu multa placere.

Cand ne-am mutat aici, am fost mirata ca nu le vad prin gradina. Rareori, mai aparea cate o negricioasa, care doar studia terenul de sus de pe gard.  Au venit toamna tarziu, si atunci am inteles de ce se vand casutele pentru seminte de pasari cu protectie "antiveverite", si puteti sa revedeti aici  veverita hoata 
O rubedenie, Grey Squirrel - veverita "gri" incearca sa goleasca si ultimele seminte din feeder.
Mai tarziu, scormoneste in pamant in cautarea rezervelor puse la pastrare pentru zile mai grele. 
Anul trecut, vara pe inserate, il vad pe Tzik agitandu-se in fata usii de la terasa si era nervos rau! Am ramas fara grai, cand am vazut ditamai curcanul salbatic plimbandu-se tacticos pe balustrada. Croncanea ceva pe limba lui si se uita atent la noi, ascunsi dupa usa de plasa. Nu e obisnuit ca un curcan salbatic sa se apropie atat de mult, si oare ce cauta acolo, singur? I-as fi oferit ceva de mancare, dar cine sa stie ce mananca curcanii salbatici? dupa vreo 20 de minute, si-a luat zborul, a mai stat un pic in gradina si dus a fost.

 
In loc de randunele, il asteptam pe Robin, ca vestitor al primaverii. Este ceva mai mic decat un porumbel, are capul si aripile negre si pieptul portocaliu. Foarte greu de prins in poza, desi sunt mai mereu in gradina, scormonind dupa viermii de pamant. Intr-una din zile, in garaj, un mic pui de Robin, dormea linistit. Dupa ce ne-am speriat reciproc, am incercat sa-l scot afara la aer... sa se duca la mama lui.
Puiul de Robin a gasit iesirea din garaj, dar mai departe nu stiu ce s-a intamplat... pisici vagaboande nu sunt, deci sper ca si-a luat zborul nevatamat.
Dupa ce au plecat Colibrii, am hotarat sa pun seminte pentru pasarile care ierneaza aici. Despre Finch, poate va mai amintiti, e pasarea galbena care zboara de parca ar inota in aer. 
Si-a mai pierdut din frumosul penaj galben, care acum e un maroniu, dar sa vedeti ce ciudat mananca: se aseaza pe suport, apoi brusc se lasa cu capul in jos... iata-i cum atarna:
Sunt mai multe pasari care s-au obisnuit sa vina la seminte, dar nu prea le stiu numele. Pe Chickadee insa, il vad toata ziua si iata ce frumos pozeaza:

O alta frumusete este Blue Jay, pe care nu l-am mai vazut in ultimul timp.
Iepurasul de asta vara a crescut, si stiu ca mai trece pe aici, pentru ca il dau de gol urmele din zapada. Asa era asta-vara:
Colibrii sunt cei pe care ii astept cu mare nerabdare, ei sunt vedetele gradinii.
Nu locuiesc la tara, si nici chiar la marginea orasului, daca asta va intrebati. Nici eu nu stiu sa explic de ce sunt atatea "salbaticiuni" asa aproape de casa omului. Si nici nu am spus tot: gaste salbatice, soimi, sconcsi, ratoni, si uneori mai auzi ca un coiot s-a ratacit prin oras. 
Ar mai fi si altii de pomenit, dar or mai veni si alte ocazii.

No comments:

Post a Comment