"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Tuesday 22 February 2011

Litera E

Cate plante cu litera E cunoasteti, ca eu nu le prea gasesc in gradina mea. Ar fi Echinacea, si le-am avut in vara lui 2009, dar au disparut vara trecuta... 
Euphorbia milii Spinul lui Christos, este reprezentanta literei E. A crescut foarte incet, si asa arata acum la 4 ani:

 
Vara sta afara la soare, dar ferita de arsita, iarna sta in geam, lumina difuza, dar totusi e plina de flori. Culoarea rosie este mai aprinsa daca sta in lumina directa.  Petalele rosii ar fi de fapt frunzele - cred ca se cheama bractee - iar floarea adevarata este nesemnificativa.
Cere apa doar cand pamantul in ghiveci este uscat, si ii place sa fie pulverizata cu apa in zilele uscate. Are tendinta de a pierde frunzele de la baza, si partea de jos a tulpinii arata cam saracacioasa. Unele soiuri insa, sunt mai rezistente si frunzele nu mai cad asa usor.
Udarea regulata si lumina suficienta diminueaza caderea frunzelor si favorizeaza aparitia frumoaselor bractee rosii.

4 comments:

  1. Uite, Dana, cateva plante a caror nume incepe cu E si pe care le poti cultiva in gradina ta: Eschscholtzia californica,Erica gracilis, Eucomis, Erigeron, Eustoma, Elaeagnus, Evening primrose, Erythrina crista gali, Eremurus.

    ReplyDelete
  2. Multumesc Constantine, sunt multe flori frumoase cu litera E... Am in gradina Evening Primrose, am postat niste poze mai in vara, si mi-am comandat deja bulbi de Eucomis bicolor (Pineapple Lily). Le-as vreau eu si pe celelalte, eh...

    ReplyDelete
  3. Incearca neaparat ultima recomandata de C-tin: Eremurus. Si printre cele mai frumoase Eremurus Cleopatra.

    ReplyDelete
  4. Marin, multumesc de idee, am cercetat si acum vreau neaparat un Eremurus! Caut acum sa cumpar, pot sa plantez la toamna, ca sa am flori anul viitor. Sunt intr-adevar tare frumosi. Multumesc de vizita si toate cele bune.

    ReplyDelete