"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Monday 28 March 2011

K de la Kalanchoe

Poate am cumparat ghiveciul asta de Kalanchoe galben doar pentru ca imi lipsea litera K din catalogul floral. Sau poate pana la urma i-am facut pe plac sotului, care era mereu atras de cate un Kalanchoe oriunde ar fi fost ascuns printre rafturi. Povestea primului meu Kalanchoe e tare veche; eram abia pe la inceputurile gradinaritului, si gradina mea se intindea doar pe toate laturile unui balcon. L-am vazut la magazinul Profi si am ramas cu ochii pe el, era alb si plin de flori, si ca vrajita l-am cumparat fara ezitare.  Atat frumos si irezistibil ca imediat au urmat alte doua ghivece, unul cu flori rosii si unul cu flori roz-mov. Pe cat le admiram mai mult, pe atat se ofileau si se prapadeau vazand cu ochii. Si atat am fost de dezamagita de pierderea lor ca nu am mai vrut Kalanchoe de atunci. Intre timp, am priceput ca o fi apa buna la plante, dar nu in orice cantitate. Ce facusem de fapt, inecasem bietii Kalanchoe, ca i-am udat mult... "sa creasca frumos". Acum am grija sa-i dau apa doar atat cat sa tin pamantul umed, sper sa nu trec in extrema cealalta si sa-l usuc de tot. Pana acum a scapat cu bine:

 
Las expertii sa vorbeasca prin pozele de la Canada Blooms show, un decor simplu si Blooming Wall cu sute de ghivece de kalanchoe, prinse pe un imens perete vertical:

2 comments:

  1. Eu am avut rosie,atat de modesta si luxurianta.....,totusi am facut o experienta pe ea si am lasat-o in frig.Mare gresala!! Nu a rezistat.Cu undatul,asa este,uzi planta in functie de grosimea frunzei.Si,oricum este originara din Mexic,seceta si soare mult. Mai vorbim.

    ReplyDelete
  2. Da. Pe asta cu udatu' temeinic am savarsit-o si eu!
    De-atunci am refuzat sa mai am de-a face cu ciclame.
    N-am avut niciodata kalanchoe. Cred ca o sa incerc si eu anul acesta.

    ReplyDelete