"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Saturday 6 August 2011

Scaevola Fan Dancer

Cum sa nu te intrige forma asta de "jumatate de floare"? Mai ales ca nu aveau nici o eticheta... in afara de pret, bineinteles. Si am plecat fara sa cumpar superbul ghiveci fara nume, plin de flori bleu - mov, de fapt jumatate de floricica, doar cinci petale, ca un minuscul evantai. Prea frumoasa si fara nume si mi-a ramas in gand, am fost cu ochii dupa ea si pana la urma, am gasit-o: Scaevola aemula "Fan Dancer" .
 Este planta anuala, originara din Australia, si varianta bleu - mov Fan Dancer creste compact, cu ramuri lungi care continua sa produca flori toata vara. Le-am plantat intr-o jardiniera pe balustrada terasei, au soare plin de dimineata, dar cred ca ar suporta foarte bine si soarele puternic al dupa amiezii. Alte soiuri de Scaevola cresc ca plante agatatoare, iar soiul de culoare alba are florile mult mai mari.
Jardiniera din fibre de cocos nu imi place prea mult, pamantul se usuca prea repede, si in plus pasarile au tot ciugulit din fire, sunt perfecte pentru un cuib sanatos... dar jardiniera mea, mai un pic si se destrama. Imi place cum arata, frunzele sunt verde inchis, usor zimtate pe marginile care au o culoare usor rosiatica.
  
Vara asta, s-au adunat tot mai multe ghivece de flori... daca nu mai am loc in straturi, florile cresc in ghivece. Mereu gasesc cate o floare noua, la fel de superba, la fel de interesanta si minunata, si la fel spun: "doar asta si e ultima!" ... ( ma crede cineva???)


2 comments:

  1. da, eu te cred, ca as face fix la fel, dar am intrat intr-o perioada a vietii in care si sa vreau sa cumpar, nu am cu ce :)) norocul meu!

    ReplyDelete
  2. Din aceasta floare au fost realizate lacrimile la mozaicul vegetal The legend of Dambovita - a luat Marele Premiu , in 2003, la Québec.

    ReplyDelete