"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Tuesday 6 September 2011

Cantaloupe

S-a intamplat ca din greaseala am luat rasaduri de pepene galben odata cu rasadurile de castraveti. Doar o tava cu 4 fire, ratacita pe raftul castravetilor. Am vrut sa-i returnez, ca doar nu-mi imaginam ca o sa cresc si pepeni galbeni in gradina... dar pana la urma au ramas.
Am pus cate un fir pe unde am gasit loc, pamantul nisipos, soare... si ce altceva le-o mai trebui. I-am urmarit curioasa, cu mirare am vazut un mic fruct, care apoi a tot crescut... incet dar sigur.
Doua rasaduri au avut cate doi pepeni, si un rasad a ramas doar cu unul. Al patrulea rasad l-am plantat prea la umbra si florile au aparut prea tarziu. S-au lungit pe pamant, au luat cu asalt terenul, cu ramuri pline de frunze si cate o floare glabena frumoasa. Am experimentat si la unul din ei am rupt excesul de flori si am scurtat ramurile, dar nu e bine, se pastreaza ramurile si noile flori. Pe ceilalti i-am lasat in pace si au crescut mult mai bine. Trebuie udat foarte bine in perioada de inflorire si in prima perioada de crestere a fructului, astfel pepenele va fi dulce. Dupa vreo 90 de zile de la plantare, unul din pepeni s-a desprins pur si simplu de pe codita...nu era foarte mare, dar vreo 22 cm tot facea.
Dulce si parfumat a ajuns pe farfurie si pe lista rasadurilor de anul viitor.
 






2 comments:

  1. Eu am pus seminte, dar n-au rasarit. Si, mi-ar fi placut, niste pepenasi mici si parfumati, sa-i maninc cu lingurita din cupele de coaja ... Ai tu pepeni in Canada ! Bravo !!!

    ReplyDelete
  2. Dani, bine te-ai intors! sper ca ati avut un concediu placut. Nici mie nu mi-a venit sa cred ca se vor face... vara e prea scurta aici, dar soiurile sunt adaptate conditiilor. Poti sa crezi ca am avut rosii (cherry tomatoes) fara rasaduri sau sera, din semintele aruncate pe pamant care au stat acolo peste iarna si au rasarit frumos in primavara? mai incearca cu pepenii galbeni, sigur vor iesi.

    ReplyDelete