"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Thursday 15 September 2011

Cea mai cea

Daca ar trebui sa alegeti pe cea mai frumoasa, cea mai deosebita, cea mai draga floare din gradina, ati putea? Ca eu nu pot. Toate sunt frumoase, imi sunt dragi si fiecare floare este unica prin felul ei. Le-am ingrijit, le-am vorbit si mangaiat, le-am imortalizat in mii de poze. Ca multumire pentru stralucirea si bucuria care mi-au adus-o, fiecare va primi un premiu, in cuvinte de lauda binemeritate.  
Cea mai atractiva: Salvia Victoria Blue si Salvia Mystic Spires Blue

Din luna mai si inca si acum, au electrizat gradina prin culoarea lor deosebita. Au crescut pur si simplu doar ca sa ne bucure ochii cu frumusetea lor. Fara ifose si fara pretentii din firele subtirele au crescut tufe frumoase cu frunze sanatoase si spice de flori seducatoare. 
Diferentele sunt putin vizibile intre cele doua salvii. Abia daca pot distinge intre forma florilor, doar culoarea este un pic diferita: Victoria este mai spre albastru, iar Mystic e spre albastru indigo.
Salvia farinacea Victoria Blue
 
 Salvia longispicata x farinacea Mystic Spires Blue
Frunzle sunt verde inchis, dar forma este lunguiata si subtire la Victoria si mai late si rotunjite la Mystic. S-au pastrat sanatoase si fara sa fie atacate de boli sau insecte, si s-au indesit foarte frumos.
Victoria Blue
 
 
 Mystic Spires 

Salviile sunt prima data in gradina mea, si le-am ales in special pentru ca atrag colibrii. Si intr-adevar, au fost la mare cautare. Pozele de mai jos sunt facute de la vreo 15 m distanta, si pasarile in miscare, dar am reusit sa imortalizez poate ultimii colibri din acest sezon.
 
 
Am aranjat straturi mixte si sunt alaturi de Salvia Splendens ca anuale dar si Nemorosa sau Sylvestris ca perene.
 
Victoria si Mystic merita cu desavarsire acest premiu, pentru ca atrag privirea din orice punct si mai ales pentru bondarii, fluturii si colibrii care roiau in jurul lor. 
V-ati gandit cine ar primi premiul de "cea mai atragatoare" din gradina voastra? Mi-ar place sa le vad pe blogurile voastre. Saptamana viitoare urmeaza "cea mai populara".


1 comment:

  1. Sint impresionante amindoua, mai ales prin spicele florilor albastre. Trebuie, sa imi maresc colectia.
    Deocamdata am un singur soi - doua tufe enorme, perene, de salvie medicinala, cu flori azurii. Folosesc frunzele la gatit si pentru ceai. Le-am obtinut din seminte puse direct in gradina. Nu arata, nici pe departe, ca tufele tale dichisite ...

    ReplyDelete