"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Saturday 11 February 2012

Flowerbed One

In fiecare vara am adaugat, am schimbat, am innoit si reinnoit  infatisarea gradinii. Nu mai seamana cu nimic din ceea ce a fost. Gradina are acum o anume personalitate, are anumite trasaturi; dar asa cum e in viata,  toate sunt intr-o perpetua schimbare si adaptare.
Primul strat este amplasat intr-o zona care primeste soarele de dimineata, aprox 2 pe 2 in forma de patrat cu laturile usor arcuite. Am mutat in acest strat toate plantele carora le-ar place doar cateva ore de soare dimineata. Pe partea dinspre casa si care ar fi cea mai umbrita, am pus Impatiens si tufa de Heuchera.
 
Spre sfarsitul verii, tufele de impatiens s-au extins atat de mult ca au umplut un spatiu mai mare decat cel alocat initial, si au inchis intre ele tufa de heuchera.
Daca heuchera si impatiens au fost gandite sa creasca acolo, celelalte flori au ajuns in acest strat doar pentru ca nu am gasit o pozitie mai buna pentru ele in gradina, sau chiar din intamplare...Pe partea opusa, in coltul din stanga o tufa de margarete s-a luptat sa-si faca loc dintre condurasii pe care i-am semanat la nimereala, fara sa ma gandesc ca vor creste asa mult.

Dintr-o laterala a stratului, se vede o singura tufa de Campanula inflorita, mai sunt cateva tufe mici strecurate printre celelalte flori. O mica planta de Agastache a supravietuit din rasadnitele pe care le credeam compromise.

La un moment dat, condurasii s-au umplut de ceva insecte mici, negre, si a trebuit sa-i smulg de acolo, ca sa nu imbolnaveasca tot stratul de flori. O mathiola crescuta din seminte s-a inaltat frumos intre tufa de campanula si impatiens, margaretele au prins viata si s-au umplut de flori.  Am gasit un loc mai bun pentru Brugmansia, care fusese prea aproape de curtea vecinului si de cate ori isi uda gazonul apa cadea prea puternic peste florile ei.
Undeva in stanga ghiveciului cu Milady,  cateva fire de gura leului si-au facut aparitia tarziu in mijlocul verii. Cu gandul la un nou aranjament am replantat o Salvia perena langa tufele de Cineraria care mai tarziu au fost mutate in alt strat.

La sfarsitul verii deja planuiam un alt aranjament. Prima mutare a fost trandafirul "Outta the blue" pe care l-am mutat din partea dreapta a gradinii si acum ocupa un loc central in acest strat.

Toate tufele de campanula le-am grupat pe o singura latura, acolo unde crescuse impatiens.  Apoi, am pus Penstemonul pitic intr-un colt in dreapta.
Cred ca am mutat tufa de margarete undeva, dar in momentul asta nu reusesc sa-mi amintesc ce am facut cu ea. Aici se mai vede tufa de Agastache, care va fi mutata in primavara, in stanga se vede tufa cu flori mov de salvia, mathiola si gura leului sunt anuale si gata cu ele. Heuchera a ajuns intr-un alt colt de gradina, mai la umbra.
Daca trandafirului ii va merge bine acolo, atunci va deveni stratul rozelor, probabil plantele mici vor ramane pe marginea stratului. Din primavara pana in toamna, s-a derulat o schimbare totala de imagine, oare ce  noutati va aduce vara 2012?


1 comment: