"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Saturday 30 June 2012

Caut stapan la gradina

Am pregatit gradina pentru colibri si am adus florile lor preferate. Am umplut gradina de nectar si culoare, asteptand cele mai frumoase pasari ale verii. 

 
Au venit si mi-au bucurat sufletul si m-au incantat cu dansurile lor. Au fost mai intai baietii cu salba lor rosie ca focul, apoi au aparut fetele si au inceput dansurile de nunta. Si pe cand asteptam sa vad care din ei se va proclama Stapanul gradinii... au inceput sa dispara incet, cate unul, cate unul...
In perioada asta ar fi trebuit sa vad cam cinci residenti, si cel putin unul care ar fi aproape permanent in gradina.. Si abia vad cate unul si cu noroc daca apar de doua ori intr-o zi.

Stiu ca sunt aici, undeva...inca mai astept sa-i vad aducand puii la feeder si la florile pline de nectar. Pana atunci ceilalti locatari ai gradinii ma tin ocupata.
Sunt bondari, albine, si sunt fluturi.

 
Sunt libelule atat de mari, ca le confund usor cu un colibri. Mai ales daca se aseaza pe suportul de feeder ...


Turturelele sunt mereu pe aproape, bineinteles vrabiile si cei galbeni si dragalasi Finch. Au descoperit baia si apa din fantana artficiala, canta, tipa si zburda frenetic. Uneori e cam aglomerat prin gradina mea.
  
Doi iepuri cerceteaza zona, mai reteaza cate o floare-doua doar ca sa-mi distraga atentia de la cuibul lor ascuns pe-aici pe undeva. A fost un raton ce dadea tarcoale pe terasa, l-a vazut pe Tzik si s-a retras rapid. Un Chipmunk bea apa din fantana si imi mananca toti capsunii. Daca va amintiti de Cip si Dale,  din desenele animate atunci stiti si ce este un chipmunk. Atat doar ca in loc de Donald il necajesc pe Tzik. Sunt mult prea rapizi pentru Tzik, dar si pentru mine sa ii prind in poza.
  
Si Blue Jay, hotii de zmeura. Macar stiu unde dispar bunatatile si nu mai dau vina pe chipmunk. O intreaga familie, mama, tata si trei copiii mi-au luat cu asalt tufele de zmeura. 
 
Si mai si scapa zmeura din cioc...

Un singur Robin le vine de hac. Ciripeste si tipa pe limba lui, zboara aproape sa-i intimideze, iar Jay cat sunt ei de mari si guralivi isi iau talpasita. 
Dupa cum se plimba asa tantos si cu mare importanta, dupa cum cerceteaza fiecare coltisor si isi arata prestanta... mai e vreo indoiala? un Robin stapaneste gradina.





11 comments:

  1. ce draguti sunt hotii aceiaaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coco, Blue Jay sunt foarte frumosi, nu se vede foarte bine coloritul in poze.

      Delete
  2. Ce norocoasa esti sa ai colibri in gradina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,sunt norocoasa sa-i am in gradina, sunt atat de frumosi. Sper sa se intoarca in gradina mea, si voi avea multe poze cu ei. Toate cele bune!

      Delete
  3. Nici nu stii ce bine mi-a facut vizita asta la tine!
    Poate reusesti pana la urma sa-l prinzi in poza si pe hotul ala de chipmunck!

    Bietul Tzic!

    Sa-ti traiasca Stapanul Robin si toti supusii lui inaripati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, ma bucur ca ti-a placut. Ma stradui sa-l iau in poza si pe chipmunk, sa-l vezi ce dragut e! nu ma gandesc cat strica in gradina :(. Ieri chipmunk s-a ascuns in gura burlanului de apa din cauza lui Robin :). te imbratisez si toate cele bune!

      Delete
  4. dupa cum ai pus titlul, ma asteptam sa spui ca pleci, ca o lasi balta, ca te-ai suparat, ca s-a intamplat ceva nasol. cand colo (si e bine asa), la tine in gradina se dau lupte pentru suprematie. ceea ce e pacat e ca luptele se dau intre hoti :))
    vezi ce inseamna sa ai bogatii? te ataca hotii :))) noroc cu robinul ala, mititelul de el.
    tzic e un scump.

    ReplyDelete
  5. Cristina, nu vreau sa plec, sunt dependenta de gradinarit :). Si m-am obisnuit cu pasarile si cu animalutzele astea, bune sau rele... c-asa-i in viata :). Toate cele bune!

    ReplyDelete
  6. Mare-mare taraboi/ se aude din zavoi/ Cati ca voi-cati ca voi?!?!

    E atat de bine sa ai atatia prieteni!

    Foarte frumoase razoarele de flori.

    Ma voi inspira si eu.

    ReplyDelete