"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Thursday 30 May 2013

Rece-cald-rece

Luna mai e luna asteptarii, rabdarii si nerabdarii. Astept sa se incalzeasca, sa se deschida sezonul la serele de flori, sa vina colibrii, sa imi vad florile in gradina, sa ploua doar cat trebuie si mai ales cand trebuie.

Pe scurt din luna mai:
- una calda, doua reci... temperaturi nebune, de la foarte cald la foarte rece 

- am lucrat gradina pe apucate, si sunt in urma cu vreo doua luni
- florile semanate in aprilie abia au prins contur
- canele plantate la inceputul lui mai, stagneaza bine-mersi, mirate de dusurile calde-reci
- obisnuitul ghiveci de Million Bells - Calibrachoa, cel pe care il cumpar cand ma lasa rabdarea si sa-mi dea macar impresia de primavara.

 
 Nu a fost suficient, a trebuit sa aduc ceva in plus.... degeaba, tot frig!

 Magnolia mi-a dat sperante

 
 Rhododendronul cel mic, a inflorit ca sa para zilele mai "roz"
 

 

 Asta e doar pentru ca mi-a placut culoarea
 


Primul colibri l-am vazut pe 8 Mai, pe la 6 seara, o zi cu o vreme nebuna, de la soare la nori negri, lapovita, gheata si ceva fulgi de zapada. La pranz abia se facuse de vreo 4 grade. M-am bucurat dar am si fost ingrijorata pentru micutii mei... la  minus 2grd. noaptea??!  (Poza e facuta acum cateva zile, pe soare si vreme buna.)


Inaintea colibrilor, Oriolele au degustat nectarul. Ele au aparut mai devreme si s-au servit din nectarul pentru colibri. Si smechere si frumos colorate.


S-au deschis serele, mi-am cumparat anualele si refacut stocul de alte preferate. Mi-am plantat anualele si entuziasmul meu s-a ridicat la cote maxime: In sfarsit, gradinaresc!!! Vara asta este Agastache...


Pineapple Salvia


Salvia Black&Blue


Si apoi joaca de-a ascunselea... ma prinde bruma sau nu?


15 comments:

  1. Iar o sa ma innebunesti cu salviile anul asta :) La tine incepe sezonul, la mine intra in curand in pauza de vara ... Iti tin pumnii, sa nu cada bruma !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dani draga, am 2 salvii noi! dar vara asta este Agastache! :)

      Delete
  2. Gradina arata foarte bine...mai ales pentru ca spui ca e frig.Si Gazania e superba!Daca reusesti sa-i gasesti un colt unde are cea mai mare parte a zilei soare, are sa te incante cu flori multe si frumoase.
    Si Rhododendronul este foarte frumos...sa nu mai vorbim de petunii...
    Sper sa vina si la tine primavara pe deplin, pentru ca la noi a trecut de ceva vreme....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Adriana. Am vazut ca Gazania se inchide daca nu are soare din plin, asa ca am plantat-o in plin soare.

      Delete
  3. Si la noi este o vreme capricioasa, noaptea rece ziua foarte cald, acum suntem in perioada ploilor, zici ca e musonul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myky, chiar ca e ca musonul. Cand e cald, ploua si ne inabusa umiditatea, cand e senin e tare frig, nu trece de 18-20 grd din cauza vanturilor din nord.

      Delete
  4. Foarte buna 'povestea', chiar asa a fost cald-rece-cald. Am cumparat si eu o Pineapple Salvia, mai mult de curiozitate. Nu m-am hotarit inca ce fel de feeder sa iau pentru hummingbirds :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salvia Pineapple infloreste tarziu in septembrie, dar imi place tare mult. Pentru ca este anuala in zona noastra, planuiesc sa inradacinez niste ramurele, nu stiu insa cum o voi pastra peste iarna.
      Despre feeder, as merge cu unul mai mic, pentru ca oricum trebuie schimbat nectarul la 2-3 zile.

      Delete
  5. cat de frumoase sunt !! imi place mult rodo ,am si eu unul crem , mi-a inflorit in acest an pentru prima data! Si la noi vremea este nesuferita ,daca nu este canicula este tornada,dar asta este ...firescul parca nu-si mai afla locul.
    Iti doresc vreme buna si spor la gradinarit!! cu drag cristinaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cristina, ce mai faci in gradinutza ta? Rhodo creste frumos daca sta mai la umbra, si ca sa infloreasca ai grija sa nu-i acoperi prea mult "linia" dintre radacina si tulpina. Toate cele bune!

      Delete
  6. Dana si la noi ploua de vreo 2 saptamani aproape in fiecare zi . Daca nu ar fi si frig ,totul ar fi bine. Sigur o sa recuperezi timpul si gradinita ta va arata mai frumoasa si mai bogata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Sica, ploaia asta si frigul ma face si lenesa si somnoroasa. :). Cand iese soarele lucrez prea mult dintr-o data si apoi ma dor toate oasele... "noroc" cu urmatoarea repriza de ploi ca sa-mi refac puterile. Te pup!

      Delete
  7. Si la noi vremea a fost si este tot asa:cand cald, de 1 mai, cand prea rece, cum e acum, de nu-ti vine sa iesi de sub plapuma. Si asa gradina are de suferit ca ramanem in urm. am vazut azi pe un site plante recomandate in gradina pentru atragerea micilor polenizatori , pe care ii iubesti tu. Hummingbird astia, ca nu-mi vine in minte numele lor :) : http://davesgarden.com/guides/articles/view/2473/

    ReplyDelete
  8. Multumesc de link Mihaela! Noi am invatat la scoala ca se numesc Colibri, mie mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu numele de Hummingbird :). - numele se trage de la zgomotul aripilor hummmm, sau mai mult un bzzzzz, ca de bondar sau motoras. Sa speram ca se face vreme buna, sa ne bucuram de soare si de gradini. Te imbratisez!

    ReplyDelete
  9. Ieri era zapada si azi ai flori inflorite in gradina (si ma refer la cele din pamantul gradinii). Iar la noi, de o luna, ardeilor nu le-a crescut o frunza in plus :( de flori nu mai zic...
    Urata vreme si ieri, de Medardus, a plouat. Tot sper sa vina odata vremea de vara ca mai este putin pana in 21 iunie, apoi ziua iarasi scade si ne indreptam spre iarna viitoare.
    Iti doresc vreme buna, Dana draga !

    ReplyDelete